GuruHealthInfo.com

Křížových obratlů, obratlů sacrales, číslo 5, fúzovaný do jednoho dospělého kosti křížové kosti. Křížová kost, kost křížová os, má klínový tvar, který se nachází pod poslední bederní obratle, a podílí se na tvorbě zadní stěny pánve. Jednotlivé kosti

křížový

páteř, obratlů sacrales, číslo 5, taveného dospělého v jedné kosti - sacrum. Křížová kost, kost křížová os, má klínový tvar, který se nachází pod poslední bederní obratle, a podílí se na tvorbě zadní stěny malé pánev. Kosti jsou rozlišovány Křížových obratlů, obratle sacrales, číslo 5, taveného dospělého v jedné kosti - sacrum. Křížová kost, kost křížová os, má klínový tvar, který se nachází pod poslední bederní obratle, a podílí se na tvorbě zadní stěny pánve. Kostní rozlišit přední a zadní strany, dva boční okraje, základnu (široký část směrem nahoru) a hrot (úzká, směrem dolů) - lékařská encyklopedie
Moskva klinika | Petersburg klinika | Propagace a nabídky z klinik
Vaše plocha

Moskva

• konzultace lékařů
  • blogy
zavřít

křížový

páteř, obratlů sacrales, číslo 5, taveného dospělého v jedné kosti - sacrum. Křížová kost, kost křížová os, má klínový tvar, který se nachází pod poslední bederní obratle, a podílí se na tvorbě zadní stěny malé pánev. Kostní rozlišit přední a zadní plochy, dva boční okraje, základnu (široký část směrem nahoru) a hrot (úzká, směrem dolů). Ze dna k horní části křížové kosti kosti proniká zakřivený sakrální kanál, Canalis sacralis. Přední povrch křížové kosti je hladký, konkávní, směřující dutinu pánev a proto se nazývá pánevní povrch, faciální pelvina- zachovává stopy sloučením pěti sakrálních obratlů orgány ve formě čtyř rovnoběžných probíhajících příčných linií, lineae transversae. Směrem ven z nich se nachází na každé straně čtyři sakrální pánve otvory, foramina sacralis pelvina, které jsou v zadní části a mediálně do lumen sakrální kanál (průchod předního větve sakrálních míšních nervů a doprovodných lodí). Dorzální povrch kosti křížové, faciální dorsalis, konvexní v podélném směru a má přední zdrsněný. To má pět krok směrem dolů kosti hřebeny, vytvořené jako výsledek fúze mezi trnového, příčném a kloubních procesech křížové obratle. Střední sakrální hřeben, Crista sacralis Mediana, vytvořené z sloučením trnových procesů křížových obratlů a je reprezentován čtyři uspořádány nad sebou důlky, někdy sloučení do jednoho hrubou hřeben. Na obou stranách střední křížové kosti, téměř rovnoběžně s ní, je jedna slabá exprese meziproduktu křížové kosti, Crista sacralis intermedia- byly vytvořeny ze spojení horní a dolní artikulárními procesy. Směrem ven z nich je dobře exprimován jednou řadou nádory - kresttsonomu boční hřeben, Crista sacralis lateralis, které jsou vytvořeny fúzí příčnými procesy. Mezi střední a boční výstupky překrývají čtyři hřbetní sakrální otvor, foramen sacralis dorsalia- jsou o něco menší než odpovídající předních sakrálních děr (které procházejí zadních větví sakrálních nervů). Kolem dlinniku sacrum by sakrální kanál Canalis sacralis zakřivený tvar nahoru prodloužena a zúžila vnizu- je pokračováním směrem dolů z páteřního kanálu. Přední a zadní sakrální průchod komunikuje prostřednictvím ležících v meziobratlové foramina kosti, foramina intervertebralia, s sakrální otvory. Základna křížová kost, základ ossis sacri, má příčný oválné vybrání - křižovatku se spodním povrchem části tělesa V bederní obratle. Přední hrana spodní části křížové kosti při připojení na bederní obratle V tvoří výstupek - mys, promontorium, silně vyčnívající do dutiny pánev. Ze zadní části křížové kosti základny karty rozšířit až na lepší kloubní proces, Processus articulares Superiores, I sakrální obratel. Jejich horní povrch artikulární, faciální articulares Superiores směřující dozadu a mediálně a kloubové na nižší V kloubních výběžků bederních obratlů. Zadní okraj základny (ARC) křížové kosti s vyčnívající nad ním vynikající procesu kloubní omezuje vstup do dutiny sakrální kanálu. V horní části křížové kosti, Apex ossis sacri, úzký, tupá a má malý oválný polštářek - napojení na horní ploše kostrč- zde tvořen sacrococcygeal sloučenina junctwa sacrococcygea (spony) .Pozadi vrchol na zadním povrchu kosti křížové, mezilehlé hřebeny ukončit sestupně dva malé výstupky - sakrální rohy, cornua sacralia. Zadní povrch horní a sakrální rohy omezit výstupní sakrální kanál, sakrální přestávka, přestávka sacralis. Verhnenaruzhnogo sacrum oddělení - boční části, pars lateralis. vytvořená kondenzací příčné procesy křížových obratlů. Na bočních plochách těchto dílů má povrch kloubu ucha ve tvaru, facie auricularis, který artikuluje s stejnojmenné povrchem ilium (viz. pánevní kosti). Zadních a vnitřních na povrch ucha ve tvaru je dobře definován sakrální hrbolek, tuberositas sacralis. - stopa upevnění sakroiliakální mezikostní vazu. Křížová kost u mužů je delší, užší a více zakřivené než u žen.